måndag 8 juni 2009

Grattis gubben på vår bröllopsdag (ett kort till Yolis dekorations utmaning)

För ett tag sen gav Yoli/YooReen 10 personer chansen att vara med i en dekorations utmaning - hon lottade ut 10 dekorations kit som vi skulle skapa LO:s eller kort med. Jag hade turen att komma ibland de 10 första som antog utmaingen och fick följande kitt hem på posten.

Utav mitt kitt har jag skapat ett kort till min make, på vår 7-åriga bröllopsdag(som är idag) såå GRATTIS på dig gubben för du har ju redans sett kortet men att jag skulle skriva om det i min blogg får bli min överraskning till dig idag...hihihi. Hur jag tänkt när jag skapade kortet: Jag har utgått ifrån texten ifrån Inkido (köpt hos Stämpelstudion) för vi hade just den här sången på vår bröllop så den kunde jag ju inte låta bli och köpa när jag sååg att den fanns. Jag tyckte att Tingturas Par som kramas passade bra ihop med texten och såå valde jag bakgrundpappret utifrån att det fanns växt-delar i det och temat på vårt bröllop kom just ifrån handgjorda papper med växtdelar i sig.
.

En närbild på texten, Tänk alla famnar - Åsa Jinder. Men ni ser även den lilla gröna fjärilen och bling stenarna som var i dekorationskitet.


På de vita blommorna som följde med kitet har jag stämplat med texten och lilla prick-cirkeln(Tingtura) och sen chalkat kanterna med brunt. Jag delade den blå tygblomman på mitten för att få till samma stil som jag får på mina vik-blommor. Blombradsen fick en blingsten i mitten och här satte jag även den biljett som fanns med i kittet.

Den nedre blomman är gjort på samma sätt som övre. Här satte jag fast de två tagsen med den bruna pärlflossen och stämplade dit en textstämpel från Tingtura. Den lilla bruna kanin-bradsen gömmer sig lite bakom blomman och fick även hålla pärlflossen lite på plats.


Det var det hela för idag. Jag har fortfarande inte pysslat något för just nu är det hus-visningar som gäller för hela slanten men med lite tur ska jag få till ett födelsedags kort och börja på det personliga RAK-kortet den är veckan...idéerna sitter i huvudet så jag ska bara skapa dem också...hihihii.
Ha en bra dag
Kraaaam C

6 kommentarer:

my world sa...

Grattis på bröllopsdagen! Vilket gulligt kort, hoppas att han blev glad!

Carolas Bod sa...

Jättefint :-)
Och grattis på bröllopsdagen

Anonym sa...

Vilket underbart kort alltså!!

Kicki sa...

Tycker att det här kortet är jätteläckert! :D
Du lyckades riktigt bra med dekorationsutmaningen tycker jag!
Kram Kicki

ZozzosLiv sa...

Ojj Cyllan så fiint!!!:-O Färgerna är såå perfekt kombinerat o hela kortet är bara så wow WOW!!!;-) Kraamar

Anonym sa...

Tack min fru!! Och grattis själv på vår bröllopsdag! Tyvärr kan jag inte göra ett lika bra till dig. Du är suverän. Älskar dig!!

Gubben