onsdag 23 december 2009

En riktigt GOD JUL på er!!!

Kan ni fatta att det redan är dan före doppare dan?? Har ni hunnit få allt klart hemma hos er?? Hemma hos oss råder samma kaos som alltid dan före doppare dan...allt vi inte hunnit med ska göra idag och det brukar sluta med att jag och maken nattsuddar...så att vi alla vaknar till ett julfint hem och klappar under granen. Ni är väl klara med era klappar va?? Det är inte vi...hihii så de sista ska också göras klart idag. Idag ska ni få se vad jag skapade till fröknarna i skolan.


Så här såg presenterna ut när de var inslagna i cellofanplast.

Började med att stämpla med julbakgrund-stämpeln från Stämpelboden. Chalkade kanterna. Rev ut en bit röd wellpappret jag köpt på Panduro. Stansade ut "grangrenar" med fermstansen och gjorde en blomma (hur får du veta nedanför). Dekorerade med ett guldband och en Penny Black katt målad med ProMarks.

Blomman gjorde jag av tre utstansade retroblommor (mellanstorkek). Vek blombladet lite försiktigt på mitten så att blombladet blev spetigt (som på en julstjärna). Fäste de tre blommora med en metalicfärgad mini-brad.

*****

Idag visar jag hur man gör en sån här söt PrismaÄngel inne på ScrappTorget.

Nu tar jag och min blogg jullov. Kan hända att jag sätter in mina ScrappTorgs alster nån dag i mellandagarna men annars ska jag inte pyssla nått ...va jag tänkt mig idag under jullovet för nu ska vi bara myysa och hinna umgås något vi inte haft tid med under hösten.

Så jag önskar er, mina besökare en riktigt
GOD JUL
JuleKraaam C

Inga kommentarer: