torsdag 3 december 2009

Ett grönt julkort

Nu är omröstningen i julkortsutmaningen inne på FL avslutad såå jag kan visa upp mitt kort jag fick pysslat ihop till den. Kraven var att färgerna skulle i huvudsak gå i grönt och rött, minst två mönsterpapper och en stämpel.

I julkorts kiten jag köpte fanns det två gröna kortstommar (jag valde det mörkare till detta kortet) och ett grönt mönsterpapper (som jag sett kommer ifrån Inkido).
Jag dekorerade kortet rätt enkelt med band, fermstansade kvistar och en blomma där jag stansade ut en blomma i mönsterpapper för att få med kravet om två mönterpapper. Tänkte säga att mina julkort blir rätt enkla i år p g a tids och orkesbrist men när jag tittade på mina julkort från 2008 kom jag på att detta är min stil...väldigt enkelt och mycket fokus på stämpelmotivet. *ler*

Jag kom på att Tingturas Par som kramas-stämpeln, som jag använt en hel del under året, passade bra även som julstämpel om jag målade paret i juliga färger. Köpte på mig en tomteluva-stämpel redan i våras för jag insåg hur smart den skulle va och ha på mina Majas Vänner stämplar nu till jul (ni ska fåå se vad jag menar vid ett annat tillfälle)

När jag köpte tomteluvan passade jag även på och köpa på mig den här jultexten som jag tyckte passade himla bra till det kramande paret.

Mina andra julkort ligger i en hög och väntar på att bli fotade - vet bara inte när jag ska hinna med det för det är en hel del annat i livet som också ska göra så här i juletid....
Ta hand om er i julstressen
Kraaam C

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket härligt kort. Men vad är FL för något?

Du har verkligen gjort om kramparet så bra!