måndag 7 december 2009

Ett brun julkort

Idag tog jag tag i fotograferingen av mina julkort som legat på hög ett tag såå att jag kan putta in bilderna efter hand som jag känner att min blogg borde uppdateras lite...fniss.

Jag fortsätter med korten som har ett annat färgval än jag själv brukar välja och idag blir det ett brunt julkort ifrån mig - för stilen passade Tingturas finklädda flicka ett kort till min faster som också gillar det lite mer fin stil-iga *ler*

Flicka med förkläde från Tingtura (som egentligen är en tjej ifrån Bullerby-tiden) tycker jag passar även som en finklädd tjej om man ändrar lite på hennes kläder. I vanliga fall maskar jag bort ett streck vid hennes förkläde men det glömde jag den här gången så i stället fick det bli en plicerad överkjol på hennes finklänning. Ritade även dit strumpor och skor som jag "lackat" med 3D-lack. En stor blomma med flera mindre blommor och en guldmojäng i mitten fick pryda mitt lite fin stil-iga kort och måånga fern-grenar.

Jag hade faktiskt lite svårt och komma på vad jag skulle ha för text på det här kortet tills jag kom på att det kanske kunde passa med en textram runt hela kortet. Stämplade texten i brunt så att man anar den men den tar inte över hela kortet - texten är två stämplar som också de kommer ifrån Tingtura (god jul litet hörne + god jul liten).

*****

Hur går det med era julförberedelser? Själv tillbringade jag hela helgen med att julshoppa tillsammans med min mor (maken fick ta hand om barnen vilket han gäärna gjorde...förstår inte det?!?!) Nästa helg blir det bara pyssel och Lucia för min del...hinner inte med och julstöka förrän närmare jul för jag har tagit på mig att pyssla ihop lite gåvor till skolfröknarna och så har jag lite projekt till Scrapptorget som måste göras och såå är jag inte helt klar med julkortet heller...huu listan över saker att hinna med är som vanligt för lång och tiden för kort...nån som känner igen det troo eller är vi ensamma med kampen mot klockan i vår familj??

Ha det gott
Kraaam C

2 kommentarer:

Tygbiten sa...

Jag har börjat inse att i år får vi köpa julkort. :-(. Vi ska tapetsera om ett rum till dottern så jag får ägna mig åt att dra tapeter och måla istället. har bestämt mig för att prioritera bort julkorten i år. Ska bara göra några speciella till några utvalda.
Julklappar fick jag handlat en del i Ullared. Ha en fin dag Kraaaaam

Anonym sa...

Vilket härlig julkort och det är så kul att se din blogg uppdateras igen!

Läckert värre!