söndag 27 december 2009

God fortsättning!!!!

Hoppas ni haft en bra jul-helg och att ni fick allt ni önskade er i julklapp. Själv jagade jag de allra sista julklapparna (som vanligt) dan före dan före dopparedan och hittade såå klart inte det jag letade efter så jag fick sätta mig och pyssla ihop ett presentkort till maken i stället och beställa julklappen på nätet där jag hittade den samma dag (i år kunde jag i alla fall skylla på flytten och att jag inte varken haft tid eller intresse att fixa med julklappar när jag var ute i sista minuten)

Det blev ett enkelt, snabbpysslat kort för jag hade varken tid eller ork att göra något mer avancerat.

Eftersom det jag skulle ge hade med mat och göra gjorde jag en udda dekoration av en hjul-pasta (den roligaste sorten vi hade hemma) - målade den med ljus allmogefärg och blingade den med lite guldfärgad glitterlim.

Stämpeln jag köpte hos Kortmakaren kom äntligen till användning (fast det blir inte sista gången jag använder den för i vår familj gillar vi presentkort....fniss)

Till våra föräldrar som har allt, brukar vi ge ätbara julklappar. I år skapade jag ett par tags och dekorerade burkarna med. En kanelstång och en stämplad text-rulle som jag chalkade för att ge den en sliten look och såå en rödrutig rosett om allt sammans och en stämplad GOD JUL-text...voola KLART!


*****

Det var allt för den här gången....och i år. Nu håller jag och pysselgrejorna jullov till i mitten av janurari.
Ha det gott och sköt om er
Kraaam C

3 kommentarer:

Anneli sa...

Åh vad fint du har skapat!!!!
Gillade burken förstår att den blev väldigt uppskattad
Tack för alla fina alster och inspiration som du delat med dig av under året.

Tack för min RAK min super söta tags blev så GLAD

Önskar dig GOTT NYTT ÅR!
Kram från Anneli

ZozzosLiv sa...

Sicken så kreativ o vilken fantasi du har!!Jag gillar allt du gör!!

Kram o gott nytt år!!!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Sååå fint! Och jag gissar attd et blev en kokbok av nått nyttigt slag... kanske en GI-kokbok? Du får ju avslöja vad det blidde, är ju sååå nyfiken av mig!!! ;-)

Ha de bäst snäckan!
Kraaam// Angelica