tisdag 15 december 2009

En vanlig smällkaramell med annorlunda dekoration

När vi började planera julkalendern inne på ScrappTorget och bollade idéer om vad vi skulle visa, poppade den här idén upp i mitt huvud...tänk om man skulle scrappdekorera en vanlig smällkaramell? Men när jag väl skulle göra den var det inte lika lätt...hihii. Jag som gillar och dekorera minimalt diggade inte riktigt att ha såå mycket yta att dekorera men jag gjorde mitt bästa...fniss.
Som ni ser valde jag och använda starka, färgglada färger till mitt smällkaramell-projekt.

Vek (min vana trogen) två blommor på mitten och fäste ihop dem med häftklamrar som jag döljde med ännu en blomma. En prickig knapp fick dekorera mitten av blomman.

Ännu fler knappar fick det bli - dekorerade med metallfärgade brads i
hjärtform och ....

...stjärnform som jag satte fast i knapphålen. Eftersom jag ääälskar prickar dekorerade jag även med ett rött organsaband med vita prickar.

*****

Har ni postat era julkort än? I morgon är det ju sista dagen om man vill skicka dem med julfrimärken såå i kväll/natt ska jag sitta med våra...hihiii för jag är som vanligt ute i sista minuten.
Ha det gott
Kraaam C

1 kommentar:

Anneli sa...

Dina smällkarameller är ju helt underbara. Men så förtjust jag blev i kortet med Tomas Tomte a la lussetåg, så färgglatt jag gillar din stil. Kortet är döläckert!!

Julkorten jag har precis satt på sista frimärket så imorgon åker dom iväg...få hoppas man inte har missat någon.

Så kul att du gillade min tavla, ska bli spännande se vem som vinner på julaftonen

Kraam Anneli