söndag 15 februari 2009

Alla Hjärtans Dag - gåvor

Efter många timmars knåpande så fick jag ihop mina Alla Hjärtans Dag gåvor till make och barn.

Till min man gjorde jag ett flaskkort (som skulle passa till flaskan han fick av mig). Jag har använt mig av min vanliga flaskkort-mall som grund. Ritade av en hjärtformad pepperkaksform på ett hårt papper och använde det som mall till mina stora hjärtan. Här satte jag ihop ett hjärta i mönster papper med ett rött hjärta i cardstock. Hjärtat i cardstock chalkade jag kanterna med bruna nyanser och sen målade jag en vit sömn med vit sakura penna.Stämplarna jag använt kommer ifrån Tingtura och är deras nyaste kärleks stämplar (finns under Majas vänner och Tingtura (texter) )

En närbild på Par som Kramas och den vackra text stämpeln (gillar att den är lite "trasig" i texten). Blomman är ifrån märket, Petaloo (glitter dahlia, smal) (om någon undrar)...hihii har visst hållt på lite länge med DT-andet...hihii

Till mina tjejer dekorerade jag vars en presentpåse med en hjärt-tag, gjort i röd cardstock efter samma mall som ovan. Hittade dessa presentpåsar i mina gömmor (hade glömt att jag shoppat på Panduros rea i höstas...hihii) Av de små korten som följer med (och ett annat mönster papper) stansade jag ut hjärtan dekorerade med. Stämpelmotivet (Stella) kommer också ifrån Tingtura men hon har egentligen inte strumpor och skor utan det har jag själv ritat dit. Texten är samma som på flaskkortet men jag "tog bort" jag:et eftersom gåvorna var ifrån både mig och deras pappa.

En närbild på hjärt-tagen.

Och så en lika dan påse men med Ella stämpeln (som ni sett så många gånger för). Hon fick också skor och strumpor dagen till ära (hihii) och en mönstrad klänning. Tänk vad man kan förändra samma stämpel-motiv, beroende på hur man färglägger det. Och i detta fallet även en mun. Både Ella och Stella har fått en glad mun, för de har egentligen ingen mun i orginal men som jag redan berättat så kan man köpa till såna på Tingtura.

En närbild även på den här hjärt-tagen.
Hoppas även ni hade en trevlig Alla Hjärtans Dag (det hade jag för jag pysslade mest...hihii) I veckan kommer jag nog att visa lite repriser på Gäst-DT alster men det ska även pysslas till en utmaning så den kommer väl också upp nån dag. (har ju lite annat och stå i med om dagarna så en hinner inte pyssla varje dag)
Sköt om er
KRam

5 kommentarer:

Anneli sa...

Men så söt flaskkort det blir det liftvarning på. Det var hur gulligt som helst. Super söt.
Hjärt-tagen var så gulliga så användbara måste testa göra några sådan.

Ha en skön söndag
Kram anneli

www.mariante.se sa...

Men så fina....du lyckas då med allt du tar dig för.
De här stämplarna passar dej dessutom så himla bra....
Ha en härlig å kreativ vecka!
Kram
Mariante

Anonym sa...

Så himla gulligt. Väldigt söta kort.
Kul med beskrivning på vart dom olika sakerna kommer ifrån. HAr själv jättesvårt för att komma ihåg sånt. JAg shoppar bara och använder.

Anonym sa...

Vilka jättefina grejer du har skapat med stämplarna! :D
Kram Kicki

Anonym sa...

Gillar jättemycket så fint du använt stämplarna och alla hjärtan etc. SNYGGT!

kram, Katrin