tisdag 17 februari 2009

Min sista Gäst-DT vecka

Förra veckan (vecka 7) var det min sista vecka som Gäst-DT för Stämpelboden. Eftersom det var alla hjärtans dag, på lördagen gick alla mina alster i kärlekens tecken. Jag tror att många av er redan har sett dessa men jag vill gärna ha in dem i min blogg också så ni får stå ut med en liten repris...hihiii.

Ett sött och gulligt nallekort. Var bara tvungen att testa på att göra något sånt här...hihii.
Nalle med hjärta heter stämpeln (och som ni redan vet är alla stämplar i från Stämpelboden - länk i namnet överst i inlägget om någon skulle bli sugen på att äga nån av stämplarna jag visar själv)

Och så ville jag göra något helt i motsats till det socker-söta och då kom idén på att göra en tag i lite hårdare stil med nitkänsla och med ett enkelt stämpeltryck på. Här har jag använt text-hjärta.


Nästa projekt blev att använda en stämpel med en ros (stämpeln heter ROS) men jag ville använda motivet på ett annat sätt än bara stämpla upp det och måla och då fick jag idé att dekorera kanten på ett flaskkort med en del av blomman (ROS stämpeln har båda stjälk och blad).

Det blev så lyckat att använda blomman runt kanten, tyckte jag, så jag gjorde ett kort med samma idé också.

Mitt sista inlägg gjorde jag på själva Alla Hjärtans Dag och då visade jag upp lite snabba sista minuten tips som det här kortet med MUN stämpeln och PUSS & KRAM-texten.

Och så blev det Kärlekslappar. Såna här gjorde jag till min make, när vår äldsta dotter var dryga året, men då skrev jag bara meddelanden och satte på ställen där jag visste han skulle vara på, på morgonen, för att överraska honom. Men nu när jag upptäckt den fanastiska stämpelvärlden, kunde lapparna bli än finare med div. motiv på sig tillsammans med kärleks orden.

Och så kunde jag inte låta bli och göra ännu ett alster med mitt favorit troll (troll glatt). Det blev nästan en kopia av bilden ifrån mitt altrade choklad förutom att jag ändrade texten till TACK då jag skulle tacka för mig.
Vill du ha beskrivingar på de olika alstren får ni titta in i stämpelbodens blogg och läsa dem där.
Ha det gott
Kram C

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, denna repris kan man inte få för mkt av...

älskar din tolkning av rosen... har aldrig sett den så vacker på ett kort som nu när du fick tag i den!! :D

ja, du är gryyyyymt duktig tjejjen...

kraaaaaaaaaaam

Anonym sa...

Suck....så mycket fint du gör
Puck