söndag 22 februari 2009

Kort till Scrappiz CC

Jag fick gjort ett kort till Scrappiz CyberCrop (18-22 feb. 2009) i alla fall. Eftersom jag gillar att dekorera mina kort med blommor blev det ett blomkort till just blomkorts utmaningen. Man skulle använda en blomstämpel eller ett stämpelmotiv där figuren hade en blomma och dekorera med blommor förståss.Plockade fram en figur från Panduro, ur mina gömmor, som jag stämplade upp på ett vitt papper och målade med distresser (för de hade jag framme). Sen gjorde jag en "ram" av distress på samma sätt som när jag färgar in papper med distresser men jag la ett utklippt motiv ovan på mitt målade motiv (maska tror jag det heter på fackspråk). Använde ett "köpekort" (för jag orkade inte göra ett eget av CS idag) och så blev det ett prickigt mönsterpapper ifrån pappers-samlingen. Har blivit förtjust i att rita sömnstreck runt kanterna nu för tiden ser jag...hihii men jag tyckte att det behövdes lite extra färg på det babyrosa kortet. Tre blommor med knappar och blombrads passande färger. En närbild på stämpelmotivet och text-stämeln från InkyWings, som jag stämplade direkt på mönsterpappret. Piffade till kortet med en enkel rosett i gult bommulsgarn.

1 kommentar:

Tygbiten sa...

"rodnar" av berömmet. Så roligt att få beröm av någon som man tycker är SÅÅÅ duktig. Dina kort är så härliga.
Javisst är EMRIK kanon. Är så nöjd. När jag kollade på Ikea på webben innan vi skulle åka så fanns det 3 på lagret. När jag kom dit tog jag den sista!
Kram Tina