fredag 27 februari 2009

En blomma till Mysanpysans blomutmaning

Jag hade inte tänkt uppdatera bloggen förrän i morgon men så såg jag att Mysanpysan redan lagt ut vem som vann hennes "gör en blomma-utmaning", där man skulle göra en egen blomma med minst tre lager papper, så då lägger jag ut min blomma här med.Jag började med att stansa ut 6 hjärtan i prickigt mönsterpapper. Dessa satte jag fast på en cirkel jag klippt ut i samma papper. Sen rev jag till två ojämna cirklar, en i röd CS och en i en bit fotokartong med distressade prickar. För att få den röda cirkeln så skålformad har jag rivit ut mitten (som en cirkel) så att den röda cirkel ser ut som ett långt avskalat äppleskal innan jag fäster ihop ändarna så att det blir en cirkel igen (hoppas nån förstod det där för det var inte lätt att beskriva med ord..hihi) Chalkade kanterna på dem innan jag fäste dem med en stor brad - klart.En bild ifrån sidan visar de olika mitten-lagren lite bättre. Jag tror att jag ska göra fler såna här blommor och ha på kort för de var kul att göra.
Tackar för titten och tack för alla de fina kommentarerna ni lämnar efter er
Ha det gott
Kram C

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fin bild du har av blomman. Så roligt att du tyckte utmaningen var roligt. Kul att det blir lite inspiration av det hela.