lördag 28 februari 2009

En Mega STOR Tag till Hoppetossans utmaning

Jag har gjort en Mega STOR Tag till Hoppetossans utmaning som hon har i sin blogg (håller på till den 1 mars). Man skulle inspireras av ett fat med härliga bär så jag valde blåbär som inspiration till min tag och det receptet man skulle skriva på tagen.
Jag visar min tag, i närbilder, ifrån toppen och neråt.
Jag knöt fast en läderrem som jag dekorerade med silverståltråd, en blå glaspärla och en tuss med trasselband (vet inte vad det heter på riktigt men jag köpte en förpackning med sånt här i en scrapbutik)
Hela tagen är färglagd med distresser i rött och blått. Jag har stämplat med Tingturas stämplar Klick 1 i Faded Jeans distress och Cirkel i Black Soot distress.
Jag tyckte att cirkelmönstret påminde om ett blåbär, fast bäret har kanske inte så många ringar...hihi Receptet har jag skrivit dit förhand (och lyckas få till ett slarvfel i texten såg visst vissa...hihihi)
En närbild på dekorationen. Jag har sytt med svart sytråd som jag sen fäste de blå glaspärlorna, jag satt på silverståltråd, i och så ännu en tuss med trasselband.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jätteläcker tag! Får mig verkligen att tänka på blåbär! Gillar hur du använt stämplarna. :)
Kram Kicki

Anonym sa...

Så fint du fick till det, mina tankar går till sensommaren och blåbärsplockning, nä nu blev jag så sugen på paj mmmmm....
Såg att du skrivit mituter på receptet ska det vara så hihi...
Ha det bra!
Kram Johanna

Anonym sa...

Fint, men vad betyder "mituter"...hihihihi!

www.mariante.se sa...

Ååå så fint!
Kram

Bettan sa...

Mmmm, så sugen jag blev på blåbärspaj...läckert med de blå pärlorna :-)
Ha en skön vecka!
Elisabeth