torsdag 26 februari 2009

Fantasifulla Tags

Jag har länge titta på och njutit av Hoppetossans underbara tags, som hon färglägger med distresser och stämplar motiv på (utan att färglägga dem), men jag har aldrig själv testa att göra såna tags förrän nu. Först en brun tag, som jag faktiskt började med att färga in i gult innan jag la på det bruna för jag har bara Walnut stain och den är mörk. Jag gillar när det blir prickar av distressen (men det syns kanske...hihihi) Eftersom det blev ganska mycket kladd på baksidan, fäste jag mönster papper bak på min lilla tag och den här lät jag gå en bra bit ut för att jag gillade det blå-gröna mot det bruna. Och så blev det matchande band förståss.
Jag har använt stämplar ifrån Tingtura på mina tags. Här en närbild på textstämpel och cikelstämpel (storlek mellan)

Och så en närbild på katten som fick sitta bland alla mörka Walnut prickar.

Nästa tag färgade jag också in i gult innan jag la på det röda. Här har jag stämplat fläckar med Tinturas Klick 1-stämpel och så använde jag cirkelen igen och "Jag älskar dig"-texten. Även här satte jag mönster papper bak på tagen men den här lät jag bara sticka fram ett par millimeter för det kändes inte rätt att ha mönster runt den här tagen.
En närbild på texten (även den ifrån Tingtura). Här ser man även de matta stämpelmotvien (där jag stämplat av nästan all färg innan jag stämplade) bakom texten.

Titta gärna in hos Hoppetossan (länk i hennes namn där uppe) och titta på hennes underbara Tags.
Ha en bra dag. Nu dröjer det till helgen innan det kommer in lite nytt för då ska jag försöka göra klart de utmaningar jag har liggande.
Kram C

3 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

Ååh s härliga tags:-) Jag skulle aldrig få dem att se så där bra ut!!Gillar spec mkt den där jag älskar dig...Såå fin. Var ifrån är stämpeln??Ha d braa!!Kram

Anonym sa...

Verkligen jätteläckra tags!!! Aj löööv them!!!
Kram Kicki

Anonym sa...

Så snygga tags du gjort. Jättehärliga. När du gör dom små prickarna som du gillar droppar du färg eller stänker eller hur gör du för att det ska bli så små prickar?